یادگیری زبان دوم
پشتکار و اضطراب زبان خارجه به عنوان پیش‌بینی کنندگان شوق ارتباط در بافت یادگیری زبان خارجه: رویکرد مدل-سازی معادلات ساختاری

جلیل فتحی؛ فرنوش محمددخت؛ سعید نورزاده

دوره 10، شماره 2 ، دی 1400، ، صفحه 1-30

https://doi.org/10.22054/ilt.2021.63362.627

چکیده
  با توجه به نقش کلیدی آن در افزایش توانش تعاملی زبان‌آموزان، مفهوم شوق ارتباط توجه پژوهشی زیادی را در حوزه تدریس و یادگیری زبان دوم به خود جلب نموده است. مطالعات بسیاری پیش‌آیندهای شوق ارتباط را در بافت انگلیسی به عنوان یک زبان خارجه مورد بررسی قرار داده‌اند. به منظور مساعدت به این حیطه پژوهشی، مطالعه حاضر تاثیرات پشتکار و اضطراب ...  بیشتر

یادگیری زبان از طریق فناوری
بررسی تاثیرات آموزش نگارش از طریق وبلاگ بر عملکرد نگارش و اضطراب نگارش در زبان دوم

جلیل فتحی؛ سعید نورزاده

دوره 8، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 63-91

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.40300.378

چکیده
  این مطالعه به منظور بررسی تاثیرات آموزش نگارش از طریق وبلاگ  بر عملکرد نگارش و اضطراب نگارش در زبان دوم انجام گردید. به علاوه دیدگاه زبان آموزان در مورد آموزش وبلاگ-محور مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان این مطالعه 46 زبان آموز ایرانی از دو کلاس دانشگاه بودند که به طور تصادفی به گروه کنترل (21 نفر) و گروه آزمایش (25 نفر) منصوب شدند. در ...  بیشتر